13 de nov. 2008

Tret al cap


Estava llegint jo el diari, em trobo amb aquesta notícia (de la qual us estalvio la foto. Desagradable) que ara mateix no recordo si estava a la secció de cultura o a la del cor -Societat, per la Vanguardia- :-)i he llegit la part que està amb negreta. I m'he quedat, com ho diria, corprès. No sabia que el mític escriptor Burroughs hagués matat a la seva dona accidentalment d'un tret al cap. Em sembla brutal. Clar que venint de qui vé, tampoc era d'extranyar, però el feia més matant a un traficant de droga nerviós que a la seva dona tot fent una conya en una festa. Després he visualitzat l'escena com en una pel.lícula i m'he transportat a Mèxic just després de sentir el tret. Les cares de la gent ho deien tot. Quina mort més absurda...

Una escultura de tamaño real de Amy Winehouse, muerta de un tiro en la cabeza y sobre un charco de sangre, es la propuesta de una galería de arte de Nueva York, que mostrará a partir del viernes. La escultura es obra del italiano Marco Perego y tiene un precio de 93.000 euros. "Queremos hacer que una situación imposible sea completamente creíble para el espectador", ha explicado Bill Powers, uno de los dueños de Half Gallery, una galería situada en el barrio del Lower East Side de Nueva York.

Muy cerca de la escultura de Winehouse se sitúa una representación del escritor estadounidense William Burroughs, sentado en una silla, con una escopeta sobre las piernas y observando fijamente a la recién asesinada. El escritor de la generación beat, autor de The naked lunch, mató por accidente a su mujer de un disparo en la cabeza mientras trataba de imitar a Guillermo Tell en una fiesta que tuvo lugar en un bar de México DC. La obra se llama The only good rock star is a dead rock star (La única estrella buena del rock es la que está muerta) y alude, según declaró su autor, a que "las estrellas del rock son los animales sacrificados de nuestra sociedad".