2 de gen. 2008

La cançó del dia


A lady of a certain age - The divine comedy

Als inicis del meu blog, quan tenia una feina estable de 35 hores a Barcelona i bastant temps lliure, em va semblar factible comentar al blog una cançó que m'agradés especialment, un cop per setmana aproximadament. Ara ja és una cosa més complicada, però intentaré fer-ho amb certa periodicitat, ja que la música és segurament el meu hobby més gran, i m'agrada molt parlar-ne.

La cançó d'avui és d'un grup que fa anys que segueixo. No en sóc un fan incondicional, vull dir que no tinc tots els seus discos, no he anat a cap concert seu, fins i tot penso que algun dels seus treballs són un pèl irregulars, però fan un tipus de música que m'encanta, pop anglès pur i dur, sense complicacions, elegant i atemporal. 9 àlbums des de 1990 els avalen (entre ells Casanova o A short album about love), així com un cantant carismàtic i únic, Neil Hannon, un autèntic dandy de la música actual.

A lady of a certain age
pertany al seu darrer disc, Victory for the comic Muse, grabat en només dues setmanes de forma bastant espontània i amb diversos estils. Aquesta cançó curiosament no va ser single, jo crec que és massa bona per escoltar-se a les ràdios comercials. Es tracta d'una balada tendra i romàntica en la forma però profundament trista en el fons, que narra la història d'una dona de l'alta societat anglesa acostumada al luxe però amb una vida personal desastrosa. Segurament molts pensareu que és massa llarga i monòtona, embafada de violins,... però a mi és això precisament el què em fascina, les cançons que fan que el temps passi a poc a poc i no vols que s'acabin mai...

Aquí hi ha l'audio:



I aquí el Vídeo, encara que he d'advertir que com que no hi ha videoclip només he pogut trobar una actuació en directe -mal grabada- amb el cap d'un home tota l'estona que posa molt nerviós...



Autor: The Divine Comedy
Disc: Victory for the comic muse (2006)
Track núm. 4, 5:47 min


PD: He actualitzat el meu particular jukebox (a la dreta)amb aquesta cançó i moltes altres, i ja he arribat a més de 50 cançons. O sigui que invito a tothom a escoltar-lo.