12 de jul. 2007

Emotional Landscapes



Cap de setmana a l'Empordà, meravellosos paisatges, pobles medievals, cales d'aigües transparents, menjar de primera, la gent que sembla que s'encomani de la tranquil.litat imperant,...

La Cançó del dia

Björk: Jóga

Artista controvertida, la islandesa. No tant perquè sigui polèmica o estrafalària -que també- sinó més aviat perquè la seva veu i la seva música són de les que odies o estimes, és difícil no posicionar-te en un dels extrems...

Jo la vaig escoltar per primera vegada fa molts anys, de fons, i em va semblar una veu i una música marcianes. Més tard, arrel de la pel.lícula de Lars Von Trier Bailar en la oscuridad, que em va arribar molt endins, vaig redescobrir-la i em va semblar màgica, diferent. Des de llavors sóc un admirador de la seva creativitat i modernitat, a pesar de tot (algun disc irregular) La responsable d'aquest "encantament" tardà va ser Jóga, una cançó única, èpica i emotiva, del seu tercer -i per a mi millor- àlbum Homogenic. La cançó inclou violins, electrònica i per sobre de tot la seva especialíssima veu amb aquells aguts tan característics.

Disc: Homogenic
Intèrpret: Björk
Programacions: Mark Bell, Howie B, Mike Stent. Orquestració: Icelandic String Octet
Tall núm. 2; 5:05 min.

Aquí el videoclip, dirigit per Michael Gondry, que anys després faria una fantàstica pel.lícula :Eternal sunshine of the spotless mind, traduïda (per dir alguna cosa) aquí com a ¡Olvídate de mi!