22 d’ag. 2007

Actualitat barcelonina




Sí, amics, en aquesta ciutat moderna i cosmopolita mai deixen de passar-hi coses, fins i tot a l'agost. Per exemple, el què més ha impactat als barcelonins les últimes hores ha estat la mort del tauró de Tarragona a l'aquari per problemes respiratoris. Vaig entrar a diversos diaris multimèdia i era la notícia més comentada en totes. Hi ha fòrums dedicats al tema, pàgines web,... Ja tarden a fer-ne un ninotet de peluix com a souvenir.

Parlant de souvenirs, segons una enquesta a turistes britànics, la Rambla és el quart lloc turístic més decebedor del món només per darrera de la torre Eiffel, la Mona Lisa i Times Square. Els diaris estan estupefactes. I ho entenc, com no valoren aquells xiclets pertot el passeig, els coloms, les botigues de barrets mexicans, els trileros, i aquella gentada atropellant-te...Crec que el fervor de fa uns mesos per proposar La Rambla per la llista del Patrimoni de la Humanitat de la UNESCO s'anirà refredant poc a poc. Per cert, que entre els 10 primers de la llista també hi ha les escales de la Plaça d'Espanya de Roma i jo les vaig trobar molt autèntiques. Clar que el què pot decepcionar no és tant el lloc com que és ple de turistes... I què s'esperaven?

Ah! Em sembla que mentre era de vacances va petar l'electricitat i van segrestar una revista humorística, però no n'estic segur, ningú en parla... Per cert, avui torna a sortir el príncep i La Leti a la portadea del Jueves. Em sembla molt bé que aprofitin el tirón arrel del tarrabastall (han doblat les vendes) En sóc un assidu lector i com a (aprenent de) politòleg he de dir que és la millor manera de saber què passa en aquest país.


Ah! Avui al tren no m'he trobat a en Víctor Morlán. A veure si demà...