6 d’ag. 2007

Etrúria II





Aquí unes fotos de Florència, Lucca, Siena i Badia a Pasignano, respectivament. En el següent post més.

He llegit una carta d'un lector de diari que m'ha semblat interessant, en reprodueixo un tros:

"Vivimos en un país de servicios en el que -incoherencia supina- nadie quiere servir a nadie. Siempre se ha querido justificar esta nefasta actitud a partir del tópico de que en cada uno de nosotros hay en realidad un reyezuelo frustrado, un monarca en ciernes.

Esta autosuficiencia regia, ese rebosante orgullo de corte numantino y esas ganas generalizadas de mandar y no ser mandado explicarían, en parte, esta sosería crónica y esta inapetencia vital a la hora de atender y servir a los demás.

Parece que, en lo más hondo de nuestro ser, sigamos creyendo que servir al otro hará menguar nuestra autoestima en la misma proporción y longitud. "Tanto doy, tanto pierdo", nos mentimos en voz baja.

Así, instalados en esta confusión voluntaria, no nos queremos acordar de que, nos guste o no, somos seres interdependientes por naturaleza. Todos dependemos de todos y, por tanto, de un modo u otro, vivimos de y para dar servicio a los demás. Tanto doy, tanto gano."


Jo crec que hi ha una part de raó en el fons del tema -encara que la forma de plantejar-ho sigui discutible- perquè no sóm gent especialment servil i abnegada amb els que vénen de fora, és cert, i en canvi quan anem a fora ens agrada que ens tractin molt bé...

Podem obrir un debat (en sóc especialista)...

---------------------------------------------------------------------------------

Per cert, la secció de notícies es torna a actualitzar a partir d'avui, i he posat vídeos nous a l'apartat de Vídeos d'impacte, també he renovat les cançons del dia i finalment he canviat la pregunta de l'enquesta; hi ha fins el dia 27 per contestar!